Górne tło - E-VIVE
Tło treści Topic - E-VIVE
Tło treści topic turystyka - E-VIVE
SOBOTA,
  |  
IMIENINY: Alfa, Leonii, Tytusa
  |  
Zaloguj się lub użyj konta:
 

Ćwiczenia fizyczne dobre na wszystko

Dorota Kędzia  

Poprawiają samopoczucie, rewelacyjnie wpływają na wygląd naszej sylwetki. Dlaczego warto ćwiczyć – zapytaliśmy o to pedagoga sportu panią Martynę Wójcikowską.

Sport to samo zdrowie

E-VIVE: często powtarzamy, że w zdrowym ciele zdrowy duch, dlaczego powinniśmy postawić na aktywność fizyczną?

Martyna Wójcikowska: aktywność fizyczna ma niezliczoną ilość korzyści z niej płynących. Najważniejsza z nich to ogólna poprawa naszego stanu zdrowia. Regularne ćwiczenia odpowiednio dobrane do wieku zmniejszają ryzyko zawału serca, zmniejszają poziom cholesterolu oraz poprawiają ukrwienie organów wewnętrznych. Zostaje  wzmocniony nasz system immunologiczny, zwiększa się wydolność płuc. Jeśli chodzi o naszą sylwetkę, aktywność ruchowa pomaga w utracie zbędnych kilogramów, ujędrnia ciało oraz zwalcza cellulit. Polepsza nasze samopoczucie, dzięki niej jesteśmy mniej zestresowani. 

Podobno ćwiczenia fizyczne powodują wydzielanie hormonów poprawiających nastrój, czy to prawda?

Tak, to prawda. Ćwiczenia poprawiają nasze samopoczucie. Podczas wysiłku fizycznego wydzielają się endorfiny, czyli hormony szczęścia, dzięki czemu czujemy się lepiej. Kiedy nasz organizm wydziela endorfiny, przestajemy odczuwać ból i czujemy się dobrze, nawet po intensywnym treningu.

Czy ćwiczenia są dobre na wszystko? W jakim wieku i jakie rodzaje ćwiczeń są wtedy odpowiednie?

Tak, ćwiczenia są dobre na wszystko. Ćwiczenia zawsze należy dostosowywać do wieku oraz stanu naszego zdrowia. Co oznacza, że możemy ćwiczyć w każdym wieku, jeśli zdrowie na to pozwala. Ostrożność powinny zachować głównie osoby w starszym wieku. Zawsze o przebieg i formę zajęć fizycznych powinniśmy zapytać instruktora od ćwiczeń. To z nim najlepiej uzgodnić szczegóły i plan zajęć. Nie możemy przecież nadwyrężyć naszego organizmu, dlatego konsultacja z doświadczoną osobą jest jak najbardziej wskazana.

A na jakich przyrządach można ćwiczyć swoją formę i poprawę kondycji?

Formę oraz kondycję możemy poprawić podczas ćwiczeń aerobowych m.in. Na bieżni, rowerkach stacjonarnych, cross trainerach i stepperze. Kluby fitness regularnie zaopatrują się w coraz to nowsze przyrządy, urządzenia do ćwiczeń. Na pewno każdy  znajdzie coś dla siebie, możemy przetestować kilka opcji i wybrać najlepszą z nich.

Co nam daje bieganie? Jak i gdzie najlepiej uprawiać taki sport?

Bieganie daje nam wiele korzyści: odchudza, pozwala zwalczyć cellulit, rzeźbi sylwetkę oraz poprawia samopoczucie. Jest również idealnym sposobem na poprawienie naszej kondycji. Poprawia funkcjonowanie narządów wewnętrznych, serca i płuc oraz układów krążenia, oddychania, kostnego oraz mięśniowego. Bieganie możemy uprawiać wszędzie na świeżym powietrzu (na stadionach, w parku, w lesie) oraz na siłowniach, korzystając z bieżni.

Ostatnio modny stał się rower, co daje nam jazda na rowerze?

Rower daje nam wiele korzyści, dlatego staje się taki modny. Podobnie jak bieganie poprawia funkcjonowanie układu oddechowego i krążenia. Jest dobrym sposobem na spalanie tkanki tłuszczowej, wysmukla łydki, zmniejsza ryzyko występowania żylaków.

Podobnym zainteresowaniem cieszy się tez inna dyscyplina – pływalnie…

Pływanie ma wiele zalet. Poprawia naszą sylwetkę, wysmukla ją, pomaga w odchudzaniu, a co najważniejsze, nie obciąża stawów. Jest bardzo dobrym sposobem na relaks oraz poprawę naszego samopoczucia. Poprawia również kondycję oraz zwiększa wydolność organizmu. Jest dobrym sposobem rehabilitacji po wszelkiego rodzaju urazach.

Nordic walking to trend w modzie, kolejny gadżet czy poważna forma dyscypliny sportowej?

Nordic walking jest jednym z najlepiej rozwijających się sportów w obecnych czasach. Jest odpowiedni dla osób w każdym wieku, łatwy do nauczenia, jest formą rehabilitacji, odciąża aparat ruchowy oraz poprawia funkcjonowanie układu krążenia. Kijki dają nam poczucie bezpieczeństwa, zwłaszcza podczas zimy. Dlatego można uznać, że nie jest to kolejny trend w modzie. Mam nadzieję , że poprzez naszą rozmowę znaczna część czytelników będzie częściej zaglądać do ośrodków sportu czy uprawiać gimnastykę i ruch na świeżym powietrzu. Ćwiczenia fizyczne są dobre dla wszystkich i na wszystko jeśli tylko podejdziemy do nich z rozwagą i optymizmem.


        z pedagogiem ds. Sportu Martyną Wójcikowską rozmawiała Dorota Pauk-Kędzia

 

TAGI:



Komentarze:

KS VIVE TARGI KIELCE
cookies
X ZAMKNIJ

Portal E-VIVE korzysta z plików typu cookies, (tzw. ciasteczka).

Wchodząc na naszą stronę, zgadzasz się na ich używanie. Żeby dowiedzieć się więcej o polityce E-VIVE dotyczącej cookies i zmianach ustawień swojej przeglądarki, kliknij tu.


Znajdziesz nas w Google+
Zobacz nasz profil na Twitterze:
Obserwuj @evivepl

Poleć nas:
Tweetnij

Napisz do nas:
Tweet to @evivepl
Przeciągnij i upuść powyższe logo na ikonkę strony startowej (domek) na pasku przeglądarki.
Potwierdź wybór, klikając "Tak"
Lifestyle - magazyn - E-VIVE